Author
Huda Mardhotillah(1), Rakimahwati Rakimahwati(2),
Pendidikan Anak Usia Dini, Universitas Negeri Padang, Indonesia(1)
Pendidikan Anak Usia Dini, Universitas Negeri Padang, Indonesia(2)
Corresponding Author
Article Analytic |
Published : 2021-07-09
Article can trace at:
Article Metrics
Abstract Views: 1274 times PDF Downloaded: 963 timesAbstract
Keywords
References
Afriyanti, D., Ringan, T., & Edukasi, M. G. (2019). Media Game Edukasi Untuk Anak Tunagrahita Di Slb Perwari Padang. Journal of Multidicsiplinary Research and Development, 2(1), 154-161.
Clark, A. (2013). Whatever next? Predictive brains, situated agents, and the future of cognitive science. Behavioral and Brain Sciences, 36(3), 181-204. https://doi.org/10.1017/S0140525X12000477
Delfia, E. & N. (2019). Profesionalisme Guru Pendidikan Anak Usia Dini dalam Merancang Pembelajaran. Αγαη, 8(5), 55.
Dhingra, R., Sharma, N., & Kour, M. (2009). Relationship between Parental Perception and Young Childrens' Usage of Computers. Journal of Human Ecology, 28(3), 167-170. https://doi.org/10.1080/09709274.2009.11906234
Huliyah, M. (2016). Pengembangan Daya Seni Pada Anak Usia Dini. As-Sibyan : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 1(2), 149-164. http://jurnal.uinbanten.ac.id/index.php/assibyan/article/view/201
Hurlock, E. B. (1978). Perkembangan Anak Jilid 1. (Alih bahasa: Med. Meitasari Tjandrasa dan Muslichah Zarkasih). In Erlangga. Erlangga.
Isna, A. (2019). Perkembangan Bahasa Anak Usia Dini. Wardah, I(1), 62-69.
https://doi.org/10.29240/zuriah.v1i2.2100
Kurnia, R. (2018). Media Pembelajaran.
Kuswanto, J., & Radiansah, F. (2018). Media Pembelajaran Berbasis Android Pada Mata Pelajaran Sistem Operasi Jaringan Kelas XI. Jurnal Media Infotama, 14(1), 129. https://doi.org/10.37676/jmi.v14i1.467
Masood, Z., & Hoda, R. (2014). Math tutor: An interactive android-based numeracy application for primary education. Conferences in Research and Practice in Information Technology Series, 150, 3-10. https://ieeexplore.ieee.org/document/9201058/
Permendikbud. (2014). Standar Nasional Penilian PAUD Nomor 137 tahun 2014. Menteri Kesehatan Republik Indonesia Peraturan Menteri Kesehatan Republik Indonesia, Nomor 65(879), 2004-2006.
Prasetyo, A. (2014). Pengembangan Kreativitas Pada Anak Usia Dini Melalui Aktivitas Bermain. Jurnal Ilmiah Guru Caraka Olah Pikir Edukatif, 2.
Rahman, U. (2009). Karakteristik Perkembangan Anak Usia Dini. Lentera Pendidikan : Jurnal Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan, 12(1), 46-57. https://doi.org/10.24252/lp.2009v12n1a4
Rakimahwati, R. (2018). Pelatihan Pembuatan Boneka Jari Bergambar dalam Meningkatkan Kemampuan Membaca Anak Usia Dini Di Kecamatan V Koto Kampung dalam Kabupaten Padang Pariaman. Early Childhood: Jurnal Pendidikan, 2(2b), 1-11.
https://doi.org/10.35568/earlychildhood.v2i2b.292
Saefi, M., Lukiati, B., & Suarsini, E. (2017). Developing Android-Based Mobile Learning On Cell Structure And Functions Lesson Subject Topic To Optimize Grade XI Students' Cognitive Comprehension. Jurnal Pendidikan Sains, 5(2), 57-63.
Sarama, J., & Clements, D. H. (2002). Building Blocks for Young Children's Mathematical Development. Journal of Educational Computing Research, 27(1), 93-110. https://doi.org/10.2190/F85E-QQXB-UAX4-BMBJ
Setiantono, T. (2012). Penggunaan Metode Bercerita Bagi Anak Usia Dini Di PAUD Smart Little Cilame Indah Bandung. Jurnal EMPOWERMENT, 1(2), 18-23. https://doi.org/10.22460/empowerment.v1i2p18-23.611
Winarti, W., & Suryana, D. (2020). Pengaruh Permainan Puppet Fun terhadap Kemampuan Membaca Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2), 873. https://doi.org/10.31004/obsesi.v4i2.462
Yaswinda, Y., Yulsyofriend, Y., & Mayar, F. (2018). Pengembangan Bahan Pembelajaran Sains Berbasis Multisensori Ekologi Bagi Guru Paud Kecamatan Tilatang Kamang Kabupaten Agam. Yaa Bunayya: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 2(2), 13-22.
Yaumi, M. (2018). Media dan Teknologi Pembelajaran. Rineka Cipta.
Refbacks
- There are currently no refbacks.